سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دارالرضوان

بعضی وقت ها نباید شنید ....!؟

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.
بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و و قتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند :
دیگر چاره ایی نیست .شما به زودی خواهید مرد .
دو قورباغه حرفهای آنها را نشنیده گرفتند و با
تمام توانشان کوشیدند تا از گودال خارج شوند.
اما قورباغه های دیگر دائما به آنها می گفتند که دست از تلاش بردارید چون نمی توانید از گودال خارج شوید ?
به زودی خواهید مرد . بالاخره یکی از قورباغه ها تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت .
او بی درنگ به ته گودال پرتاب شد و مرد.
اما قورباغه دیگر با حداکثر توانش برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد .
بقیه قورباغه ها فریاد می زدند که دست از تلاش بردار ?
اما او با توان بیشتری برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد و بالاخره از گودال خارج شد.
وقتی از گودال بیرون آمد بقیه قورباغه ها از او پرسیدند : مگر تو حرفهای ما را نشنیدی ؟
معلوم شد که قورباغه ناشنوا است و در واقع او در تمام راه فکر می کرده که دیگران او را تشویق می کنند .

 

منبع : بیست آمار


sabze!!!!!!!!!?

بوتس به نقل از افکار - سبزه نشانی از طبیعت و سرسبزی که هر ساله سر سفره هفت سین آن را می بینم از جمله دغدغه هایی است که این روزها خانم بری تهیه آن دارند و برخی دقیق نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند.

یکی از هفت سین سفره عید نشانی از طبیعت است و ما را به یاد نعمت هایی می اندازد که خداوند هر ساله از همین راه در اختیار ما قرار می دهد. با توجه به اینکه به روزها عید نزدیک شده ایم نیاز است تا با طرز درست کردن یک سبزه زیبا آشنا شوید.

** اول از همه انتخاب یکی از دانه هایی است که می توانید به کمک آن سبزه را درست کنید. گندم، ما، عدس و جو انتخاب هایی هستند که در مقابل شما قرار دارند. از هر کدام از این دانه ها یک نوع سبزه رویش می کند که البته همه آن ها مناسب سفره هفت سین هستند.

** بعد از انتخاب سبزه آن ها را در ظرفی ریخته و آب بخیسانید تا چند شبی به همین حالت باشند. دقت داشته باشید که در این مدت باید آب آن را چند باری عوض کنید تا خراب نشوند و دستمالی نم دار و نخی روی آن قرار دهید.

** پس از سبز شدن دانه ها دستمال را از روی آن بردارید و بگذارید تا به راحتی رشد کنند. اگر امروز قصد دارید سبزه را بیاندازید بهتر است از ماش یا گندم استفاده کنید اما اگر تا چند روز دیگر این کار را می خواهید انجام دهید می توانید از شاهی یا خاکشیر استفاده کنید که البته به زیبایی دیگر سبزه ها نیستند.

** در دوران عید هر چند روز یکبار نوک سبزه ها را کمی کوتاه کنید تا زیبایی خود را از دست ندهند و همیشه زیبا و یک دست باشند. همچنین در روز طبیعت سعی کنید سبزه خود را در طبیعت و در خاک قرار دهید . انداختن سبزه در رودخانه تنها آب رودخانه ها را آلوده و کثیف می کند.

** برای نگهداری از سبزه ها هیچوقت از مواد شیمیایی استفاده نکنید و همیشه به این نکته توجه کنید که باید روزی دوبار آن را آب دهید تا خراب نشود. طرح های مختلف مانند کاشتن سبزه در پوسته تخم مرغ می تواند یک ایده جالب برای سفره هفت سین باشد. 

 

مدل سبزه نوروز 92 (1)

 

مدل سبزه نوروز 92 (6)

 


آرزو ...

همگی به صف ایستاده بودند تا از آنها پرسیده شود ؛ نوبت به او رسید : "دوست داری روی زمین چه کاره باشی؟" گفت: می خواهم به دیگران یاد بدهم، پس پذیرفته شد! چشمانش رابست، دید به شکل درختی در یک جنگل بزرگ درآمده است. باخودگفت : حتما اشتباهی رخ داده است! من که این را نخواسته بودم؟!....

سالها گذشت تا اینکه روزی داغ تبر را روی کمر خود احساس کرد ، با خود گفت : این چنین عمر من به پایان رسید و من بهره ی خود را از زندگی نگرفتم! با فریادی غم بار سقوط کرد و با صدایی غریب که از روی تنش بلند میشد به هوش آمد!


حالا تخته سیاهی بر دیوار کلاس شده بود!

 

منبع : بیست آمار


پدرم امام (ره)

به نام خدا


کـارنـامه نــور (زندگینامه امام خمینی)

 

فصل اول از ولادت تا وفات

 

 11 . مبارزه با کاپیتولاسیون و تبعید به ترکیه  ( ادامه ی بخش پنجاه و ششم )

یکی دیگر از محورهای سخنان امام در روز تاریخ‏ساز، دعوت ایشان از علما و روحانیون برای حضور در صحنه‏های سیاسی کشور بود. اعلام‏خطرهای امام در این سخنرانی، آن چنان جدّی و صادقانه بود که حجت را بر همگان تمام کرد و از آن پس جماعت روحانی را با همین محک (توجه به اعلام‏خطرهای امام) می‏سنجیدند.

ای علمای ایران! ای مراجع اسلام! من اعلام خطر می‏کنم. ای فضلا! ای طلاب! ای حوزه‏های علمیه! ای نجف! ای قم! ای مشهد! ای تهران! ای شیراز! من اعلام‏خطر می‏کنم.

من تمام روحانیین را تعظیم می‏کنم. من بار دیگر دست تمام روحانیین را می‏بوسم. آن روز [ماجرای 15 خرداد] اگر دست مراجع را بوسیدم، امروز دست کاسب را هم می‏بوسم. [گریه و احساسات شدید مردم].73

در همین سخنرانی، امام خمینی برای چندمین بار، توجه حکومت را به قانون جلب می‏کنند و از همه می‏خواهند که دست‏کم به قانون اساسی کشور که از زمان مشروطه در ایران معمول بوده است، عمل کنند. استناد امام به قانون اساسی مشروطه و اعتراض ایشان به استنکاف شاه از عمل بدان، از فراست و آشنایی امام با شیوه مبارزه سیاسی خبر می‏داد. وی در عین آنکه با شجاعانه‏ترین لحن با شاه سخن می‏گفت، از راهکارهای قانونی نیز غافل نشده و انگشت نقد بر یکی از اساسی‏ترین و عمیق‏ترین ضعف‏های حکومت پهلوی نهاد:

به حسب نص قانون، طبق اصل دوم متمم قانون اساسی، تا مجتهدین در مجلس نظارت نداشته باشند، قانون هیچ اعتباری ندارد. از اول مشروطه تا به حال، کدام مجتهد نظارت داشته است؟ اگر پنج نفر مجتهد در این مجلس بود، حتی اگر یک روحانی در این مجلس بود، تو دهن اینها می‏زد، نمی‏گذاشت این کار انجام شود، مجلس را به هم می‏زد.74

                                                            ادامه دارد ...

منبع : تبیان


پدرم امام (ره)

به نام خدا


کـارنـامه نــور (زندگینامه امام خمینی)

 

فصل اول از ولادت تا وفات

 

 11 . مبارزه با کاپیتولاسیون و تبعید به ترکیه  ( ادامه ی بخش پنجاه و ششم )

من تاثرات قلبی خودم را نمی‏توانم اظهار کنم. قلب من در فشار است. از روزی که مسائل اخیر ایران را شنیدم، خوابم کم شده، [گریه حضار] ناراحت هستم، قلبم در فشار است. من با تاثرات قلبی، روزشماری می‏کنم: چه وقت مرگ پیش بیاید. [گریه شدید حضار].

ایران دیگر عید ندارد. عید ایران را عزا کردند. عزا کردند و چراغانی کردند. عزا کردند و دسته‏جمعی رقصیدند. ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، باز هم چراغانی کردند، پایکوبی کردند. اگر من به جای اینها بودم، این چراغانی‏ها را منع می‏کردم. می‏گفتم بیرق سیاه بالای سر بازارها بزنند، بالای سر خانه‏ها بزنند، چادر سیاه بالا ببرند. عزّت ما را پایکوب کردند، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونی به مجلس بردند که در آن، اولاً ما را ملحق کردند به "پیمان وین" و ثانیاً الحاق کردند به آن: که تمام مستشاران نظامی امریکا....71

سخنان آگاهی‏بخش و تاثرانگیز و بریده بریده امام، هر بار با فریاد و شیون حاضران همراه می‏شد. امام در این سخنرانی، با ساده‏ترین بیان معنای حقیقی این لایحه را برای مردم توضیح دادند. پس از آن از گرفتاری‏ها و مشکلات مردم سخن گفتند و یادآور شدند که همه مشکلات ما از امریکا است.

امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر، همه از هم بدتر و همه از هم پلیدترند. لیکن امروز سر و کار ما با امریکاست... امروز تمام گرفتاری ما از امریکاست. تمام گرفتاری ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از امریکاست، این وکلا [که به کاپیتولاسیون رای دادند] هم از امریکا هستند. این وزرا هم از امریکا هستند، همه دست‏نشانده امریکا هستند، چرا در مقابل آن نمی‏ایستند، داد بزنند؟72

 

                                                                               ادامه دارد ...

منبع : تبیان

 


خدا قوت !!؟

    نظر

خانم ها خدا قوت!)
.
. . . . هر خانمی که از خانه ی شوهرش چیزی را جابه جا کند و هدفش از این کار زیبایی خانه باشد خداوند به او نگاه می کند و کسی که خداوند به وی نگاه اندازد، هرگز عذابش نمی کند . .. .
.
عن النبی (صلی االله علیه وآله) أیّما امرأة رفعت من بیت زوجها شیئا من موضع یرید به‏ صلاحا نظر اللّه (عزّ و جلّ) الیها و من نظر الیه لم یعذّبه
.


 

هاتف


تنها تفاوت هیتلر و چارلی چاپلین

    نظر

هیتلر و چارلی تقریباً همسن بودند، .... هیتلر فقط چهار روز از چارلی کوچکتر بود!

؛ چارلی گفته: این سرنوشت ما دوتا بود که یکی دنیا را بخنده بندازه و دیگری به گریه، و اگر سرنوشت می خواست، کاملاً برعکس می شد ...!

 

تفاوت تنها یک کلاه بود!!!

منبع : جام کشکول به نقل از آخرین نیوز